Bij de start of overname van een onderneming wordt er meestal, helaas niet altijd, aandacht besteedt aan het opstellen van Algemene Voorwaarden.
In de loop van de tijd verandert er van alles, zoals onder andere:
-
wetgeving, die verandert
-
nieuwe wetgeving
-
andere werkwijzen in de onderneming
-
nieuwe producten en diensten
-
andere klanten, bijvoorbeeld van B2B naar B2C.
Maar nog steeds zijn dan van kracht de Algemene Voorwaarden, die opgesteld zijn bij de start of overname van de onderneming.
Net zoals je bij andere zaken geregeld bekijkt of ze nog actueel zijn, zoals bijvoorbeeld bij verzekeringen, is het raadzaam om de Algemene Voorwaarden geregeld na te laten kijken op:
-
nieuwe wetgeving
-
gewijzigde inzichten met betrekking tot de bedrijfsvoering
-
aansprakelijkheden en dergelijke.
Na actualisatie van de Algemene Voorwaarden kunnen deze er weer een tijdje tegen.
Meer weten over Algemene Voorwaarden, neem gerust contact met mij, Helmi van Bergen, op via: info@juridiqua.nl of via 06-13624614 of 046-4581387
Dit is zeker iets om op je to do-lijst te zetten, tenminste één keer per jaar. Ik heb het er gelijk opgezet. Voorheen bekeek ze alleen als er een directe aanleiding toe (denk aan de AVG) was. Dank je wel en als ik mijn twijfels over iets heb, leg ik ze heel graag aan je voor!